Jdi na obsah Jdi na menu
 


Bruslení

Univerzálnost pro zdraví

Letní bruslení na kolečkách bylo ještě před pár lety jenom málo známým sportem. Dnes však potkáváme na bruslích lidi všeho věku včetně aktivních penzistů. Proč tomu tak je? Existuje na to jednoduchá odpověď. Bruslení je zdravé!
Zdravotní efekt, který může přinést inline bruslení, je mnohostranný. In-line bruslení bývá nejčastěji porovnáváno s cyklistikou a během. Podle doc. Fostera z Lékařské univerzity ve Wisconsinu má in-line bruslení velmi srovnatelný vliv na kondici a zdraví jako oba uvedené sporty.

Posílení těla + hezká postava

Bruslení pozitivně ovlivňuje aerobní zdatnost našeho těla, posiluje stehenní a hýžďové svalstvo. Díky němu se u nás rozvíjí balanční a koordinační schopnost a samozřejmě, při efektivním režimu bruslení, to znamená dlouhé trasy a bruslení dva – třikrát týdně, z naší hmotnosti nějaké to kilečko zmizí.
Pokud se při in-line bruslení pohybujete „vycházkovou“ rychlostí asi 10 km/h, spálíte během této doby asi 350 kalorií (1460 kJ). Pokud ale tempo zvýšíte, zlepší se vaše kardio-fitness úroveň na přibližně 16 km/h a v tom případě spálíte už více než 600 kalorií (2500 kJ).

Radost pro tělo

Bruslení však není jenom o ztrátě kalorií a tělesné koordinaci. In-line bruslení je velmi komplexní činnost, při níž zapojujeme svaly v celém těle. Nejvíce jsou samozřejmě, zatěžovány vaše dolní končetiny. Dobrou zprávou zejména pro ženy je velmi příznivý vliv na formování boků a hýždí.

Bruslením si posílíte také zádové svaly, především vzpřimovače páteře a trapézového svalu. Při aktivní práci paží dochází k rozvoji i těchto partií. Ve srovnání s cyklistikou zapojujeme při in-line bruslení více svalových skupin a také oproti běhu šetří in-line bruslení kloubní aparát asi o 50%.

Bruslením ke zdraví

Blahodárný efekt má in-line bruslení také na kardiovaskulární (oběhový) i respirační (dýchací) systém. Kromě toho působí jako velmi účinná prevence civilizačních chorob.
Při in-line bruslení se současně rozvíjí síla a vytrvalost, takže po pravidelném provozovaní tohoto sportu budete nejenom v lepší fyzické kondici, díky čemu se budete i líp cítit. Odměnou vám bude taky posílený imunitní systém a správný rytmus nejenom v nohách, ale také zdravé srdce a plíce.

 
 

 

Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< září / 2019 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 7666
Měsíc: 138
Den: 4